WARUNKI UCZESTNICTWA
W WYDARZENIACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ VERTISPORT
I. Zasady ogólne
- Niniejszy dokument (zwany dalej Warunki Uczestnictwa) reguluje zasady uczestnictwa w Wydarzeniach organizowanych przez firmę VERTISPORT. Warunki Uczestnictwa są integralną częścią Regulaminu strony internetowej vertisport.pl.
- Organizatorem Wydarzeń jest firma VERTISPORT Mariusz Radliński z siedzibą w Katowicach ul. Tysiąclecia 92/112, zwana dalej Firmą. Kontakt do firmy: mailowy mariusz@vertisport.pl lub telefoniczny / whatsapp +48576296294.
- Wydarzeniem jest organizowane przez Firmę szkolenie, obóz sportowy, biwak lub wyprawa szkoleniowa. W wydarzeniu biorą udział Uczestnicy zarejestrowani przez Użytkownika strony internetowej vertisport.pl w procesie rejestracji / zgłoszenia.
- Prawa i obowiązki Firmy oraz Uczestników określają niniejsze Warunki Uczestnictwa wraz z Regulaminem strony vertisport.pl, którego niniejszy dokument jest integralną częścią.
- Zamieszczone na stronie internetowej vertisport.pl opisy Wydarzeń nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 k.c., lecz są zaproszeniem do zawarcia Umowy sprzedaży.
II. Zawarcie Umowy
- Zawarcie umowy o udział w Wydarzeniu organizowanym przez Firmę (zwanej dalej Umową) następuje poprzez dokonanie przez Użytkownika rezerwacji udziału Uczestnika w Wydarzeniu za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego udostępnionego w serwisie vertisport.pl (zwanym dalej Formularzem) oraz dokonanie opłaty rezerwacyjnej lub całości opłaty za udział w Wydarzeniu.
- Użytkownik może zarejestrować siebie jako Uczestnika Wydarzenia, a także inne osoby wskazane przez niego w formularzu.
- Uczestnikiem Wydarzenia może być osoba niepełnoletnia, przy czym Użytkownikiem dokonującym rejestracji osoby niepełnoletniej musi być jej opiekun prawny / rodzic.
- Zawarcie Umowy następuje po zapoznaniu się przez Uczestnika z programem Wydarzenia i Warunkami Uczestnictwa. Poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i dokonanie opłaty rejestracyjnej lub całości opłaty za udział w Wydarzeniu, Uczestnik potwierdza znajomość wymienionych zasad i oświadcza, że je akceptuje.
- W Wydarzeniu uczestniczy Uczestnik zawierający Umowę i / lub inne osoby przez niego wymienione w Formularzu.
- Uczestnikowi przysługuje prawo przeniesienia uprawnień i obowiązków wynikających z Umowy na inną osobę. W takim przypadku, Uczestnik zobowiązuje się powiadomić o tym fakcie Firmę nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
- Firma nie zapewnia szczególnej opieki osobom niepełnoletnim podczas organizowanych przez nią Wydarzeń. Osoby te mogą uczestniczyć w Wydarzeniu wyłącznie pod opieką rodzica lub prawnego opiekuna, bądź pełnoletniego opiekuna wyznaczonego przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- Za szkody wyrządzone podczas Wydarzenia przez osoby małoletnie odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
III. Warunki płatności
- Wszystkie ceny są cenami umownymi brutto.
- Płatności dokonywane są na konta bankowe wskazane w mailu potwierdzającym dokonanie wstępnej rezerwacji lub poprzez system płatności Stripe.
- Za płatności odpowiedzialny jest Użytkownik, który dokonuje zgłoszenia poprzez formularz rejestracyjny.
- Użytkownik zobowiązany jest w ciągu 2 godzin od momentu otrzymania wiadomości e-mail od Firmy z potwierdzeniem dokonania wstępnej rezerwacji, dokonać opłaty rezerwacyjnej lub całości opłaty za udział w Wydarzeniu.
- Jeżeli zgłoszenie rezerwacyjne dokonywane jest na mniej niż 7 niż 3 dni przez datą rozpoczęcia Wydarzenia, Użytkownik musi wpłacić pełną kwotę opłaty w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem dokonania wstępnej rezerwacji. W przypadku braku wpłaty w ww. terminie wstępna rezerwacja zostaje anulowana.
- O terminie wpłaty pozostałej opłaty za udział w Wydarzeniu, Użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową w korespondencji z informacjami szczegółowymi o Wydarzeniu.
- Firma zastrzega sobie prawo anulowania rezerwacji / rozwiązania Umowy, jeżeli Użytkownik nie dokona opłaty rezerwacyjnej i / lub pozostałej opłaty w terminach wskazanych w mailach od Firmy.
- Wszelkie zwroty pieniężne będą przekazywane wyłącznie na konto bankowe wskazane przez Użytkownika.
- Użytkownik dokonujący rezerwacji w imieniu innej osoby (Uczestnikiem nie jest Użytkownik), przyjmuje na siebie odpowiedzialność za dokonanie całej opłaty za osobę / osoby wskazane przez niego w Formularzu jako Uczestnik / Uczestnicy. Użytkownik jest również odpowiedzialna za przekazywanie Uczestnikowi / Uczestnikom otrzymanych od Firmy oświadczeń dotyczących Wydarzenia, a także za przekazywanie Firmie w imieniu tych osób informacji i oświadczeń związanych z Wydarzeniem.
IV. Zmiany harmonogramu i odwołanie kursu
- Firma zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian harmonogramu, zmiany miejsca, jak również odwołania Wydarzenia w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych. W przypadku niekorzystnych prognoz pogodowych odwołanie Wydarzenia może nastąpić 24 godziny przed jego rozpoczęciem.
- W sytuacji, gdy zmiana miejsca Wydarzenia wiąże się z koniecznością korzystania ze sztucznego obiektu lub dokonaniem dodatkowych opłat, Uczestnik pokrywa te koszty we własnym zakresie.
- Wydarzenia organizowane przez firmę mają charakter grupowy. Firma może rozwiązać Umowę i dokonać pełnego zwrotu Użytkownikowi wpłat dokonanych z tytułu udziału w Wydarzeniu, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia w przypadku, gdy liczba osób, które zgłosiły się do udziału w Wydarzeniu jest mniejsza niż minimalna liczba osób niezbędna do tego, aby Wydarzenie się odbyło. Każdorazowo liczbę tę określa Firma osobno dla każdego rodzaju wydarzenia.
- Jeżeli Wydarzenie zostanie odwołane z powodu nieosiągnięcia ww. zakładanego minimum grupy, Użytkownik zostanie o tym powiadomiony w pierwszej kolejności telefonicznie lub innym dostępnym sposobem, a następnie poprzez e-mail od Firmy. Użytkownik zachowuje prawo do udziału w Wydarzeniu w innym terminie.
- Firma zastrzega sobie prawo do zmiany programu Wydarzenia, a także, w okolicznościach losowych, rezygnacji z wybranych punktów programu, mając na uwadze bezpieczeństwo Uczestników.
V. Zmiany terminu i rezygnacje
- Uczestnik może w każdej chwili zrezygnować z uczestnictwa w organizowanym przez Firmę Wydarzeniu.
- Rezygnację z uczestnictwa w należy zgłosić do Firmy mailowo na adres email: mariusz@vertisport.pl.
- Wpłacona opłata rezerwacyjna jest bezzwrotna.
- W razie rezygnacji i odstąpienia od Umowy Uczestnik / Użytkownik jest zobowiązany do zapłacenia na rzecz Firmy opłaty za odstąpienie od Umowy, bez względu na przyczynę rezygnacji. Wysokość opłaty wynosi:
- Wartość opłaty rezerwacyjnej przy rezygnacji do 30 dnia włącznie przed datą rozpoczęcia Wydarzenia,
- 100% kwoty opłaty za udział w Wydarzeniu przy rezygnacji 30 dni i mniej przed datą rozpoczęcia Wydarzenia w przypadku, gdy lokalizacja Wydarzenia znajduje się poza granicą Polski i trwa ono dłużej niż 3 dni,
- 100% kwoty opłaty za udział w Wydarzeniu przy rezygnacji 14 dni i mniej przed datą rozpoczęcia Wydarzenia w przypadku, gdy lokalizacja Wydarzenia znajduje się poza granicą Polski i trwa ono krócej niż 3 dni.
- 100% kwoty opłaty za udział w Wydarzeniu przy rezygnacji na 7 dni i mniej przed datą rozpoczęcia Kursu w przypadku gdy lokalizacja Wydarzenia znajduje się w Polsce.
- W przypadku rezygnacji z udziału w Wydarzeniu w trakcie jego trwania, Uczestnik zobowiązany jest uiścić 100% opłaty za udział w Wydarzeniu.
- Firma ma prawo do zmiany terminu Wydarzenia do 30 dni przed dniem jego rozpoczęcia.
VI. Obowiązki Uczestnika
- Uczestnik zobowiązany jest przestrzegać wskazówek i zaleceń porządkowych przedstawicieli Firmy, koniecznych dla realizacji programu Wydarzenia.
- Uczestnik zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia stanu swojego zdrowia zarówno przed zawarciem umowy o udział w Wydarzeniu, jak i bezpośrednio przed jego rozpoczęciem. Do uczestnictwa w Wydarzeniu dopuszczone są jedynie osoby, których stan zdrowia jest dobry i nie wskazuje na ewentualne przeciwwskazania zdrowotne. Ze względu na specyfikę proponowanych szkoleń, Uczestnik ma obowiązek poinformować Firmę o wszelkich przeciwwskazaniach zdrowotnych do udziału w Wydarzeniu. W przypadku wystąpienia u Uczestnika przeciwwskazań, Firma zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy.
- W czasie trwania zajęć szkoleniowych w terenie lub na ściance wspinaczkowej obowiązuje absolutny zakaz spożywania alkoholu oraz używania środków odurzających.
- Wypełniając formularz zgłoszenia uczestnik akceptuje poniższą klauzulę:
- Firma, wszystkie osoby z nim współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją zajęć nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zajęciach;
- Uczestnicy biorą udział w zajęciach na własną odpowiedzialność. Instruktorzy ani organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za uczestnika Wydarzenia. Każdy uczestnik bierze udział w Wydarzeniu na własną odpowiedzialność, w pełni świadomy zagrożeń wynikających z podejmowania aktywności ekstremalnie niebezpiecznej.
- Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wszystkie szkody;
- Przez akceptację niniejszej deklaracji uczestnicy zrzekają się prawa dochodzenia prawnego lub zwrotnego od organizatora lub jego zleceniobiorców w razie wypadku lub szkody związanej z zajęciami;
- Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin przyjmuje do wiadomości, że w razie wypadku nie może wnosić żadnych roszczeń w stosunku do organizatora i jego podwykonawców;
- Uczestnik zgadza się z warunkami uczestnictwa i zgłasza swoje uczestnictwo w zajęciach szkoleniowych;
- Uczestnik deklaruje, że stan jego zdrowia pozwala na uczestnictwo w zajęciach, bez ryzyka utraty zdrowia bądź życia;
- Uczestnik zapoznał się z formułą zajęć, jest świadomy zagrożeń wynikających z uczestnictwa w zajęciach;
- Uczestnik zajęć nie jest pod wpływem alkoholu, środków psychoaktywnych bądź innych substancji wywierających niekorzystny wpływ na zdolność oceny sytuacji i ryzyka wynikającego z uczestnictwa w zajęciach;
- W przypadku uczestnictwa młodzieży i dzieci poniżej 18 lat wymagana jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego, poprzez złożenie podpisu. Opiekunowie akceptują ewentualne ryzyko wypadku i zrzekają się wszelkich roszczeń względem instruktorów, organizatorów i jego podwykonawców z tytułu następstw ewentualnego wypadku.
VII. Reklamacje
- Uczestnik ma obowiązek poinformować Firmę lub jej przedstawiciela w miejscu realizacji Wydarzenia o wszelkich niezgodnościach stwierdzonych w trakcie realizacji Wydarzenia. W przypadku stwierdzenia niedogodności Uczestnik ma prawo do złożenia reklamacji elektronicznie e-mailem na adres: mariusz@vertisport.pl.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Wydarzenia i Uczestnika, w którym uczestniczył (w tym m.in. datę i nazwę Wydarzenia), przedmiot reklamacji, wskazanie niezgodności oraz określenie żądań. Reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 (słownie: trzydzieści) dni od dnia zakończenia Wydarzenia.
- Jeżeli reklamacja złożona zostanie po terminie, o którym mowa w ust. 2, Firma uprawniona jest do uznania jej za bezskuteczną. Nie uchybia to jednak, ani nie ogranicza uprawnień Uczestnika do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej przed upływem okresu przedawnienia, wynoszącego 3 lata.
- Uczestnik, w trakcie rozpatrywania reklamacji przez Firmę powinien zapewnić współpracę z Firmą w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona Uczestnikowi w terminie 30 (słownie: trzydzieści) dni od momentu jej otrzymania przez Firmę. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w takiej samej formie w jakiej została złożona. Termin na odpowiedź uznaje się za zachowany, jeżeli w ostatnim dniu powyższego terminu reklamacja została wysłana listownie lub drogą mailową zgodnie z ust. 1.
VIII. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest firma VERTISPORT Mariusz Radliński z siedzibą w Katowicach, ul. Tysiąclecia 92/112, NIP 6341475084.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce prywatności Firmy dostępnej pod adresem https://vertisport.pl/polityka-prywatnosci.
IX. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Warunkami Uczestnictwa zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
- Ewentualne spory, strony będą rozstrzygały polubownie. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Zapisy zawarte w niniejszym paragrafie mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Uczestnika / Użytkownika lub Firmy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Oświadczenie Firmy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Firmę pisemnie lub na innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
- Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz.U.2016 poz. 1823) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Niniejsze Warunki Uczestnictwa obowiązują dla Imprez realizowanych od dnia 01.07.2024.